Co się dzieje, gdy robisz sobie drzemkę zaraz po jedzeniu

Ludzie zwykle czują się senni zaraz po jedzeniu i nie chcą niczego więcej niż zdrzemnąć się. Ale, jak się okazuje, właśnie tego należy unikać. Spanie lub po prostu leżenie zaraz po jedzeniu może mieć naprawdę nieprzyjemne konsekwencje. Możesz nawet rozpoznać niektóre objawy, ale nigdy nie zdawałeś sobie sprawy, że spowodowała je drzemka po posiłku.

Co się dzieje, gdy robisz sobie drzemkę zaraz po jedzeniu

1. Możesz dostać zgagę.

Zwykle kwas wytwarzany podczas trawienia pokarmu znajduje się w żołądku. Grawitacja jest tutaj bardzo pomocna, ponieważ zmusza strumień płynu do dołu. Podczas leżenia kwas przemieszcza się przez żołądek i może wejść w kontakt z wrażliwymi częściami układu pokarmowego. Może to prowadzić do  zgagi , bolesnego pieczenia w klatce piersiowej lub gardle.

2. Wpływa to na jakość snu.

Jeśli zjadłeś duży posiłek bezpośrednio przed drzemką, cały proces trawienia trwa nadal podczas snu. Przyczyna złego snu może być inna dla każdego. Może się zdarzyć, że twój umysł jest bardziej aktywny na etapie metabolizmu , co powoduje, że śpisz mniej głęboko. Innym powodem może być to, że nie śpisz z powodu objawów zgagi. Zależy to również od rodzaju jedzenia i tego, ile zjadłeś.

3. Bardziej powszechne stają się żywe sny lub koszmary.

A potem są te złe sny. I, jak wspomniano wcześniej, wyzwolony metabolizm powoduje, że mózg staje się bardziej aktywny. Wchodzisz w tak zwany sen z szybkimi ruchami gałek ocznych (REM), czyli czas, w którym ma miejsce większość snów. Więc jeśli zauważysz, że masz naprawdę żywe, a może nawet przerażające sny, spróbuj odstawić jedzenie tak blisko czasu drzemki.

4. Budzisz się z chęcią częstszego siusiania.

What Happens When You Take a Nap Right After You Eat

Niektórzy ludzie doświadczają zwiększonej potrzeby oddawania moczu w nocy, znanej jako  nokturia . Może to być związane z ilością kofeiny w jedzeniu. Oznacza to, że Twoje jedzenie może działać  moczopędnie lub innymi słowy, sprawi, że będziesz musiał więcej siusiać. Można go oczywiście znaleźć w  kawie . Niewiele osób jednak wie, że występuje również w herbacie, wszelkich pieczonych deserach zawierających czekoladę i niektórych lekarstwach.

5. Możesz nawet przybrać na wadze.

What Happens When You Take a Nap Right After You Eat

Kiedy kładziesz się do łóżka zaraz po jedzeniu, nie dajesz organizmowi wystarczająco dużo czasu na spalenie kalorii z posiłku. Więc nawet jeśli po dużym posiłku możesz czuć się bardzo śpiący i usiąść na kanapie na krótką drzemkę to wszystko, na co masz ochotę, lepiej jest nie spać, jeśli nie chcesz, aby jakieś niechciane (i niepotrzebne) kilogramy potajemnie wpełznąć.

Bonus: jak długo powinieneś czekać na sen po jedzeniu

Aby zapobiec występowaniu problemów, takich jak zgaga lub bezsenne noce, chcesz, aby cała zawartość żołądka przeniosła się do jelita cienkiego przed drzemką lub pójściem spać na noc. Dietetycy twierdzą, że dzieje się to za około 3 godziny . To tylko wskazówka, ale zdecydowanie należy o niej pamiętać.

źródło:brightside.me