9 rzeczy, które pomogą Ci schudnąć podczas snu

Wszyscy możemy się zgodzić, że regularne ćwiczenia to najlepszy sposób na utratę wagi i zachowanie zdrowia. Ale czy ćwiczymy codziennie? Nie. Czy śpimy codziennie? Tak. Więc jaki może być lepszy sposób na odchudzanie niż podczas snu?

9 rzeczy, które pomogą Ci schudnąć podczas snu

9. Wypij koktajl proteinowy przed snem.

Wypij shake'a z około 30 gramami białka przed pójściem spać. Badania dowiodły, że pomaga zwiększyć liczbę kalorii spalanych przez organizm podczas odpoczynku. Białko wspomaga również regenerację mięśni, a im więcej masz masy mięśniowej, tym więcej kalorii spalasz w spoczynku.

8. Jedz małe kolacje.

Unikaj spożywania dużych posiłków w nocy i powstrzymaj się od tego tuż przed snem. Podczas głębokiego snu nasz mózg wydziela hormon wzrostu. Jeśli jesz późno w nocy, hormon wzrostu zamiast paliwa przechowuje żywność w Twoim organizmie w postaci tłuszczu.

7. Unikaj alkoholu.

Picie alkoholu tuż przed pójściem spać sprawi, że organizm będzie metabolizował alkohol podczas snu, uniemożliwiając osiągnięcie stanu REM, czyli takiego, w którym organizm spala najwięcej kalorii. Kieliszek wina do kolacji jest w porządku, ale pamiętaj, aby przestać pić alkohol na trzy godziny przed pójściem spać.

6. Ustaw sobie porę snu.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że optymalna ilość snu jest najważniejsza dla naszego zdrowia, a mimo to napięte harmonogramy, filmy i telefony komórkowe przeszkadzają w zasypianiu. Poświęcenie się odpowiedniej liczbie godzin drzemki w ciągu nocy (7-8 godzin) pomaga organizmowi spalić więcej tłuszczu. Badanie przeprowadzone przez American Journal of Clinical Nutrition wykazało, że wypoczęci ludzie spalali 20% więcej kalorii po jedzeniu niż ci, którzy mieli mniej snu.

5. Unikaj ćwiczeń przed snem.

Ćwiczenia budzą nasz organizm, utrudniając spokojny sen. Zaplanuj swoje ćwiczenia na poranek. Pobudzi twoje ciało i zapewni ci energię przez cały dzień. Ale jeśli z jakiegoś powodu nie możesz ćwiczyć rano, zrób to nie mniej niż cztery godziny przed snem.

4. Wyłącz całą elektronikę w sypialni.

ADANIA NAUKOWE przeprowadzone na Uniwersytecie Harvarda odkryli, że krótkie długości fali niebieskie światło emitowane przez tablety i smartfony zakazać produkcję w organizmie hormonu snu pomocnictwo, melatoniny. Inne badanie przeprowadzone przez naukowców z Singapuru wykazało, że długie godziny oglądania telewizji spowodowały wyższy poziom trójglicerydów (związanych z cukrzycą) i niższy poziom adiponektyny (białka, które reguluje poziom glukozy i rozkład kwasów tłuszczowych) w organizmie.

3. Zmniejsz temperaturę na termostacie.

Spanie w subtelnym mrozie zwiększa efektywność naszego magazynowania BAT (brązowej tkanki tłuszczowej), która pomaga spalić tłuszcz zgromadzony w brzuchu, tym samym utrzymując ciepło. Badanie opublikowane w czasopiśmie medycznym, cukrzycy, wykazały, że ludzie, którzy spali w pomieszczeniach o temperaturze około 66 stopni spalone 75 więcej kalorii niż ci, którzy spali w cieplejszych pomieszczeń.

2. Spać w całkowitej ciemności.

Spanie w całkowitej ciemności pomaga organizmowi w wytwarzaniu hormonu melatoniny, który nie tylko wywołuje dobry sen, ale także pomaga w produkcji brązowego tłuszczu spalającego kalorie, wypełnionego mitochondriami, zgodnie z badaniem opublikowanym w Journal of Pineal Research.

1. Śpij nago.

Choć może to zabrzmieć dziwnie, spanie nago ma wiele zalet. Utrzymując ciało w chłodzie , przyspiesza proces spalania tłuszczu w organizmie. Chłodzenie ciała podczas snu zwiększa ilość dobrej tkanki tłuszczowej w organizmie, która pomaga w spalaniu kalorii.

Chociaż wyżej wymienione hacki pomogą Ci w odchudzaniu, nadal zaleca się, aby nie przegapić dziennej dawki ćwiczeń. Powiedz nam w komentarzach poniżej, jakie czynniki sprawiają, że codziennie tęsknisz za siłownią.

źródło:brightside.me