7 zachcianek, które powiedzą ci, czego naprawdę potrzebuje twoje ciało

Możesz iść spać i obudzić się wciąż myśląc o zjedzeniu tego smacznego kawałka czekolady, a może walczysz o przeżycie nawet jednego dnia bez pomidorów. Tego rodzaju zachcianki mogą oznaczać, że jesteś zestresowany, ale według niektórych badaczy możesz również brakować pewnych składników odżywczych.

7 zachcianek, które powiedzą ci, czego naprawdę potrzebuje twoje ciało

1. Pikantne jedzenie

7 zachcianek, które powiedzą ci, czego naprawdę potrzebuje twoje ciało

Pikantne potrawy stają się takie głównie dzięki papryce. Oprócz czegoś wspaniałego, takiego jak przyspieszenie metabolizmu , składnik zwany kapsaicyną może złagodzić ból stawów i mięśni, a nawet może złagodzić migreny. Możemy nieświadomie go konsumować i nawet nie zdawać sobie sprawy, że poprawia nam to samopoczucie.

2. Gorzka czekolada

7 zachcianek, które powiedzą ci, czego naprawdę potrzebuje twoje ciało

Niektóre ciemne czekolady zawierają więcej kofeiny niż puszka coli (około 30 mg). Ten składnik zwiększa Twoją przytomność i energię, ponieważ stymuluje ośrodkowy układ nerwowy. Tak więc za każdym razem, gdy czujesz się zmęczony i śpiący, to normalne, że pragniesz, aby tabliczka czekolady stała się bardziej produktywna.

Drugą opcją, dlaczego tak bardzo lubisz ciemną czekoladę, jest  to, że potrzebujesz magnezu. Jednak naukowcy nie są co do tego pewni, ponieważ istnieją inne produkty zawierające magnez, takie jak orzechy .

3. Masło orzechowe

7 Cravings That Can Tell You What Your Body Actually Needs

Ogólnie masło orzechowe jest bogate w składniki odżywcze. Zawiera  składnik używany do wytwarzania leków, głównie do obniżania poziomu cholesterolu.

Możesz także mieć ochotę na masło orzechowe z powodu niedoboru składników odżywczych . Ten produkt jest źródłem  białka, przeciwutleniaczy, tłuszczu, żelaza, magnezu i wapnia .

4. Lód

7 Cravings That Can Tell You What Your Body Actually Needs

Chęć przeżucia lodu często wiąże się z niedoborem żelaza. Może się to zdarzyć z anemią lub bez. Faktyczny powód głodu nie jest jasny, ale istnieje sugestia, że ​​żucie lodu może zwiększyć czujność, jeśli masz niedobór żelaza z anemią .

Inną mniej popularną wersją tego, dlaczego możesz mieć to pragnienie, jest stres i problemy emocjonalne.

5. Wypieki

7 Cravings That Can Tell You What Your Body Actually Needs

Ciasta są bardzo bogate w  węglowodany . Łatwo jest poczuć satysfakcję po zjedzeniu kawałka ciasta, ponieważ tak wiele kalorii może szybko dostarczyć dużo energii. Badania nie odkrył , że „czas uniwersalny węglowodanów pragnienie” jest między 3:30 pm i 5 po południu codziennie, więc należy być ostrożnym w tym czasie, jeśli jesteś na specjalnej diecie.

Ponadto, gdy twoje ciało odczuwa głód chleba, ciasta lub makaronu, brakuje mu chromu lub azotu. Niektórzy badacze łączą chęć spożywania węglowodanów z niskim nastrojem i stresem. Jedzenie ciasta uwalnia hormon szczęścia zwany serotoniną.

6. Mięso i hamburgery

7 Cravings That Can Tell You What Your Body Actually Needs

Jeśli nagle zacząłeś mieć ochotę na hamburgery, zastanów się, co dokładnie sprawia, że ​​pragniesz ich. To prawdopodobnie czerwone mięso. Przede wszystkim mięso zawiera dużo białka, więc może Twojemu organizmowi go brakuje. Po drugie, czerwone mięso zawiera żelazo, cynk i witaminę B .

Jedno z badań sugeruje również, że dieta bogata w białko może być kluczem do unikania nadmiernego podjadania i otyłości.

7. Napoje gazowane

7 Cravings That Can Tell You What Your Body Actually Needs

Może być tylko kwestią gustu, że wolisz napoje gazowane zamiast zwykłej wody, gdy czujesz pragnienie. Ale soda zawiera kwas fosforowy, który przeszkadza i wypłukuje wapń i magnez z kości. Jeśli już codziennie pijesz butelki i butelki sody, istnieje możliwość, że masz problemy z uzyskaniem wystarczającej ilości tych 2 składników odżywczych.

źródło:brightside.me