7 błędów, które prawdopodobnie popełniasz

Nasze ciała składają się w 60% z wody , a picie wystarczającej ilości w ciągu dnia jest niezbędne do posiadania świecącej skóry , utrzymania zdrowej wagi i wypłukiwania toksyn z organizmu. Wpływa nawet na nasz nastrój i zdolność uczenia się. Jednak wystarczająca ilość płynów to znacznie więcej niż zwykłe wypicie 8 szklanek wody dziennie.

7 błędów, które prawdopodobnie popełniasz

1. Pijesz wodę po treningu.

Chociaż prawdą jest, że picie wody po wyjściu na siłownię pomaga nawodnić, ważne jest również, aby pić wystarczająco dużo przed i podczas ćwiczeń. Jeśli rozpoczniesz trening prawie odwodniony, stracisz jeszcze więcej płynów podczas treningu i może to być niebezpieczne dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Ale nie musisz trzymać się tylko wody, aby przywrócić równowagę płynów. Napoje kokosowe, czarna i zielona herbata , a nawet mleko czekoladowe nawilżą Cię równie dobrze jak woda.

2. Myślisz, że kawa i herbata się nie liczą.

Twoja poranna filiżanka kawy lub herbaty może służyć jako lekko nawilżający napój. Chociaż te napoje zawierają głównie kofeinę, nadal zwiększają ilość płynów, które spożywasz każdego dnia. Według badań picie około 3,5 filiżanki kawy dziennie zapewnia nawodnienie tak samo, jak picie samej wody  .

3. Jesz za mało soli.

Chociaż dieta bogata w sód może odwodnić organizm, sód wspomaga równowagę płynów w organizmie. W naturalny sposób tracimy sód i inne pierwiastki śladowe wraz z potem , a woda i sód wymagają wymiany.

4. Pijesz 8 szklanek wody dziennie.

Ta popularna rada nie zawsze jest trafna. To, ile wody potrzebujemy, zależy od różnych czynników związanych ze stylem życia, takich jak to, jak jesteśmy aktywni fizycznie, co jemy, gdzie mieszkamy i nie tylko. Aby  obliczyć ilość wody w litrach, jaką organizm potrzebuje dziennie, pomnóż swoją wagę w kilogramach przez 0,033.

5. Rano pijesz szklankę wody.

Podczas snu tracimy płyny ustrojowe , a nawet jeśli wypijemy wystarczająco dużo przed pójściem spać, następnego ranka poczujemy pragnienie. Ale picie zwykłej wody na pusty żołądek nie jest najskuteczniejszym sposobem nawodnienia. Naszym organizmom łatwiej jest  wchłaniać i zatrzymywać wodę, gdy obecne są inne składniki odżywcze. Jeśli więc starasz się utrzymać równowagę płynów, pij wodę z przekąską lub zamiast tego wypij szklankę soku pomarańczowego lub mleka.

6. Podczas treningu marnujesz wodę.

Kiedy ćwiczymy, nasze ciała tracą wodę wraz z potem i oddychaniem . Utrzymywanie nawodnienia podczas treningu jest ważne, aby regulować temperaturę ciała i ciśnienie krwi. Eksperci fitness zalecają picie od 7 do 10 uncji co 10 do 20 minut podczas ćwiczeń.

7. Zapominasz o pokarmach bogatych w wodę.

Wiele owoców i warzyw wlicza się do całkowitego spożycia płynów. Niektóre z nich, takie jak pomidory, arbuz i ogórki, są również bogate w  potas, który pomaga organizmowi dłużej pozostać nawodnionym.

źródło:brightside.me