12 skutków ubocznych treningów, z którymi spotykamy się na siłowni

Aktywność fizyczna może uczynić człowieka twardszym, poprawić wydolność mózgu i innych narządów, regulować sen, pomóc osiągnąć idealną sylwetkę i spowolnić proces starzenia. Jednak wielu początkujących, a nawet zaawansowanych odwiedzających siłownię czasami ma nieprzyjemne objawy, które pojawiają się z powodu wzrostu aktywności fizycznej. Powinieneś być na nie przygotowany wcześniej.

12 skutków ubocznych treningów, z którymi spotykamy się na siłowni

Uwaga!

Każda aktywność fizyczna, zwłaszcza jeśli masz nadwagę lub poważne schorzenia, powinna być podejmowana tylko pod nadzorem doświadczonego trenera i lekarza. Musisz także zwrócić uwagę na wszelkie zmiany w swoim samopoczuciu. Jeśli martwisz się o swój stan, nie próbuj leczyć siebie - idź do specjalisty.

Drżenie mięśni

  • Powody: skurcze lub skurcze mięśni są spowodowane wyczerpaniem i brakiem równowagi elektrolitów.
  • Co robić? Zawsze pij wodę podczas treningu. Należy pić co najmniej zimną wodę, ale najlepszym wyborem będzie napój sportowy zawierający mikroelementy potrzebne organizmowi, jeśli trening jest trudny. Po treningu nie zapomnij też trochę się rozciągnąć.

Łzawienie i zatkany nos

  • Powody: aktywność fizyczna rozszerza i zwęża naczynia w zatokach. Możliwe są również nieżyt nosa i proste alergie.
  • Co robić? Trenuj w klimatyzowanych salach gimnastycznych. Na świeżym powietrzu staraj się trzymać z dala od dróg.

Swędzący

  • Powody: aktywność fizyczna sprawia, że ​​serce pompuje więcej krwi i rozszerza wszystkie naczynia i naczynia włosowate. Aktywują one zakończeń nerwowych , które wysyłają sygnały do mózgu, które są interpretowane jako swędzenie .
  • Co robić? Chodź regularnie na siłownię: Twój mózg przyzwyczai się do spustu i przestanie na niego reagować. Im dłuższe przerwy między treningami, tym silniejsze będzie swędzenie. Jeśli masz pokrzywkę, powinieneś udać się do lekarza.

Impulsy do wypróżnienia

  • Powody: Kopnięcia i wibracje nóg rezonują z przewodem pokarmowym i dosłownie sprawiają, że wszystkie narządy „budzą się” i zaczynają pracować . Jest to najbardziej powszechne u biegaczy i jest na to nawet specjalne określenie: biegunka biegacza .
  • Co robić? Jedz 2 godziny przed treningiem i wykluczaj tłuste potrawy i wszystko, co jest bogate w błonnik. Nie zapomnij też rozgrzać się przed biegiem.

Brzuch lodowaty

  • Powody: Podczas treningu w mięśniach jest więcej krwi niż w narządach wewnętrznych. Mięśnie wytwarzają dużo ciepła, które wydziela skóra. Dlatego żołądek może być trochę zimny w dotyku.
  • Co robić? Jest to normalna reakcja fizjologiczna. Po zakończeniu treningu uczucie minie.

Nudności

  • Powody: Wypływ krwi z żołądka i drżenie narządów wewnętrznych może powodować nieprzyjemne odczucia w żołądku.
  • Co robić? Nie jedz dużo błonnika w dni, kiedy masz trening. A jeszcze lepiej, zapamiętaj, które jedzenie wywołuje to uczucie, i staraj się go nie jeść przed pójściem na siłownię. Jeśli czujesz mdłości, wypij kilka łyków wody lub napoju sportowego. Możesz nawet wypić trochę sody. Jedzenie cukierków lub gumy do żucia może być również dobrym sposobem na zwiększenie poziomu glukozy we krwi.

Zawroty głowy

  • Powody: Nagły przepływ krwi do nóg, przegrzanie lub przerwanie ćwiczeń.
  • Co robić? Nie zapomnij rozgrzać się przed treningiem i po nim rozciągnąć. Możesz odpocząć siedząc między ćwiczeniami - krew i tak płynie do serca. Aby zapobiec omdleniu i możliwym obrażeniom, w przypadku złego samopoczucia zalecamy usiąść, a nawet położyć się, aby zapewnić przepływ krwi do głowy.

Zdrętwiałe palce

  • Powody: obrzęk nóg spowodowany ciepłem wydzielanym z mięśni, ciasnymi butami, a nawet zapaleniem nerwów.
  • Co robić? Regularnie ruszaj palcami, aby poprawić przepływ krwi. Kup specjalne buty sportowe we właściwym rozmiarze.

Siniaki

  • Powody: słabe naczynia, zła dieta i urazy.
  • Co robić? Zachowaj ostrożność podczas treningów, nie wykonuj zbyt intensywnych treningów i jedz więcej pokarmów bogatych w witaminę C. Najlepsze, co możesz zrobić, to udać się do lekarza, który doradzi, których ćwiczeń należy unikać.

Ból w boku

  • Powody: krótkotrwały ból brzucha ( ETAP ) jest powszechny, gdy ludzie biegają bez wcześniejszej rozgrzewki. Przepływ krwi nasila się, a krew przechodzi z narządów wewnętrznych do mięśni, ale nie odbywa się to równomiernie. Wątroba i śledziona są przepełnione krwią i naciskają na własne ściany.
  • Co robić? Zatrzymaj się lub zwolnij. Nawet podczas biegania możesz wziąć oddech, nacisnąć bolesny obszar i pozwolić mu odejść podczas wydechu . To przyspieszy przepływ krwi. Zawsze uważaj na oddech podczas biegania.

Ciemny mocz

  • Powody: Przyczyną może być odwodnienie i rabdomioliza - zniszczenie komórek mięśniowych podczas treningu.
  • Co robić? Pij wodę podczas treningów. Jeśli objaw nie ustąpi, udaj się do lekarza.

DOMS

  • Powody: Zespół opóźnionej bolesności mięśni (DOMS) rozpoczyna się 24-72 godziny po sesji treningowej, która była dużo bardziej intensywna niż zwykle lub została wykonana po długiej przerwie. Zespół jest spowodowany mikrourazami i produktami przemiany materii w mięśniach. Może to prowadzić do bólu całego ciała lub tylko obszaru, który był trenowany. Niektórzy ludzie mają nawet drżenie (czasami tak silne, że trudno jest wstać).
  • Co robić? Pomimo bólu staraj się więcej ruszać i pij dużo wody, aby jak najszybciej usunąć toksyny z organizmu. Masaż też może być bardzo pomocny.

źródło:brightside.me