12 rzeczy, które lepiej robić w nocy zamiast rano

Scarlett O'Hara mawiała: „Pomyślę o tym jutro”. A czasami się myliła. Jest wiele rzeczy, które robimy rano, na przykład branie prysznica, ale badania pokazują, że lepiej jest robić to wieczorem. I na końcu jest premia, która wyjaśnia, jak możemy się dobrze wyspać za pomocą ołówka.

12 rzeczy, które lepiej robić w nocy zamiast rano

12. Jedzenie mięsa lub twarogu

Jeśli nie zjesz kilka godzin przed pójściem spać, nie będziesz dobrze spać. Dobrze jest zjeść trochę mięsa lub twarożku, ponieważ oba produkty zawierają dużo białka i tryptofanu (aminokwas, który przyczynia się do dobrego snu ). Duża porcja warzyw nie jest dobrą alternatywą, ponieważ możesz się wzdęć.

  • Głód często powoduje bezsenność i jeśli pójdziesz spać bez obiadu, prawdopodobnie będziesz potrzebować obfitego śniadania. Poza tym trudno jest zasnąć, gdy burczy w żołądku.

11. Chodzenie

Wybierz się na spacer przed pójściem spać. Pomoże Ci to „pokonać” wszystkie zmartwienia dnia . Możesz cieszyć się ciszą i myśleć o rzeczach, które Cię niepokoją. Udowodniono również, że wieczorne spacery są dobre dla zdrowia i pomagają radzić sobie z bezsennością .

  • Podczas spaceru mogą przychodzić Ci do głowy nowe pomysły lub niezwykłe rozwiązania problemów. Dlatego Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka i Jack Dorsey, CEO Twittera, lubią wieczorne spacery.

10. Przemyślenie (i spisanie) planu działania na nadchodzący dzień

Darren Hardy, autor książki zatytułowanej The Compound Effect , jest przekonany, że robienie planów w nocy przyczynia się do utrzymania porządku w życiu. Plany układamy zwykle rano, kiedy się spieszymy, w wyniku czego zapominamy o ważnych sprawach lub bierzemy na siebie większą odpowiedzialność, niż jesteśmy w stanie sobie poradzić. Dokładne planowanie pomoże Ci zachować spokój rano i wykonywać wszystkie niezbędne czynności krok po kroku, nie tracąc cennego czasu i energii.

  • Twój dzienny harmonogram nie oznacza, że ​​nie możesz improwizować. Oznacza to po prostu, że Twój dzień będzie przebiegał płynniej i trudniej będzie zboczyć z kursu.

9. Wietrzenie pokoju

Ciała człowieka zawierają biały tłuszcz. Bardzo często ten tłuszcz pojawia się tam, gdzie nie chcemy, aby pojawił się najbardziej. Ale jest inny rodzaj tłuszczu zwany brązowym. Bierze udział w termoregulacji organizmu i działa jako źródło energii. Różne testy dowodzą, że biały tłuszcz może przekształcić się w brązowy w wyniku działania niskiej temperatury, co poprawia metabolizm.

  • W nocy możemy otworzyć okno w naszej sypialni, aby schłodzić powietrze. Nie musisz go otwierać, dopóki nie zamarzniesz, ale wystarczy wpuścić chłodne powietrze, aby brązowy tłuszcz działał szybciej i zużywał więcej energii, nawet podczas snu.

8. Przygotuj wcześniej swój lunch i strój

Jeśli masz wszystko przygotowane, zaoszczędzisz czas i nerwy rano. Unikniesz męczących decyzji , będziesz mieć pewność, że to, co chcesz założyć, jest gotowe do użycia i masz co najmniej 15 minut do stracenia, które możesz przeznaczyć na lekki trening lub filiżankę kawy.

  • Możesz również przygotować lunch wieczorem, jeśli zwykle jesz w biurze. Pomyśl o wszystkim z góry: pusta lodówka nie doda Ci energii ani nie wprawi w dobry nastrój.

7. Uprawianie jogi i medytowanie

Często brakuje nam porannych ćwiczeń z powodu braku czasu. Ale to wieczorna joga pomaga uporządkować nasze myśli i emocje, łagodzi napięcie i przygotowuje nas na powitanie następnego dnia. W dzisiejszych czasach praktyka medytacji uważności jest bardzo popularna. Poświęć co najmniej 10 minut na kilka prostych ćwiczeń przed pójściem spać.

  • Wiele osób nie może medytować, ponieważ w ich głowach jest tyle natrętnych myśli i tyle hałasu. W takim przypadku ważne jest, aby skoncentrować swoją uwagę na wewnętrznej świadomości . Połóż się, zamknij oczy i pomyśl o każdej części swojego ciała: skup się na niej i rozluźnij. Po tym ćwiczeniu będzie ci dużo łatwiej zasnąć.

6. Branie gorącego prysznica lub kąpieli

Gorący prysznic rano nie jest najlepszym wyborem, ponieważ wysoka temperatura pomaga w zasypianiu. Robi więcej dobrego , jeśli masz go w nocy, ponieważ ta zmiana temperatury ciała tworzy impuls w naszym organizmie zasnąć szybciej. Ciepła wanna to w rzeczywistości świetny sposób na radzenie sobie z bezsennością.

  • Gorący prysznic czy kąpiel przed snem ma tak wiele zalet: uspokaja nerwy, oczyszcza zatkane pory, stabilizuje poziom glukozy we krwi, rozluźnia kręgosłup, a to bardzo ważne po długim dniu pracy w biurze.

5. Czytanie czegoś, co chcesz zapamiętać

Naukowcy z University of Sussex udowodnili, że czytanie to najlepszy sposób na relaks, ponieważ zanurzenie się w innym świecie pomaga pozbyć się stresu związanego z codziennymi problemami lepiej niż herbata i muzyka. Wystarczy spędzić 6 minut z książką, aby zmniejszyć poziom niepokoju i rozluźnić mięśnie.

  • Twój mózg lepiej zapamiętuje wszystko w nocy. Fakt ten pomaga zdać egzaminy studentom, którzy uczą się w nocy. Żadnych smartfonów ani laptopów: używaj zwykłych książek, aby uniknąć problemów spowodowanych światłem ekranu.

4. Jedzenie kiwi, żeby dobrze spać

Wiele osób woli jeść owoce rano, ale są też owoce, które lepiej jeść wieczorem, na przykład kiwi. Kilka badań pokazuje, że spożywanie 2 kiwi na godzinę przed pójściem spać w ciągu miesiąca pomaga szybciej zasnąć i spać spokojniej. Witaminy E i C regulują połączenia nerwowe w mózgu odpowiedzialne za zdrowe cykle snu i produkcję serotoniny.

  • Nie zastępuj kiwi cytrynami : uzyskasz odwrotny efekt. Cytryny ożywiają nasz organizm i dodają nam energii. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest filiżanka ciepłej wody z miodem i cytryną.

3. Wypicie szklanki soku wiśniowego

Nowe badania przeprowadzone na Louisiana State University wykazały, że 2 szklanki soku wiśniowego pomagają spać prawie 90 minut dłużej w nocy. Rubinowe pigmenty zwane proantocyjanidynami w wiśniach zmniejszają rozkład tryptofanu i pomagają mu trwać dłużej i działają lepiej.

  • Jeśli nie lubisz soku wiśniowego, do obiadu jedz wodorosty. Według badań przeprowadzonych w Oksfordzie, wodorosty zawierają dużo kwasu omega-3, który pomaga lepiej i dłużej spać.

2. Szczotkowanie włosów

Czesanie włosów przed snem usuwa martwe komórki, kurz i tłuszcz ze skóry. I lekki masaż z gładką szczotką pomaga tlenu i składników odżywczych bogatych transportu materiałów do korzeni. Rano nie będziesz musiała w pośpiechu układać włosów.

  • Stylista Sam Burnett z Wielkiej Brytanii twierdzi, że wystarczy czesanie włosów 2-3 razy dziennie, inaczej staną się tłuste i łamliwe. A według niego zasada „trzeba czesać włosy 100 razy” nie ma sensu.

1. Analiza dnia

Przeanalizuj dzień, przypomnij sobie wszystkie dobre rzeczy, które ci się przytrafiły, zastanów się, co chciałbyś zmienić, i zrób notatki, jeśli masz dziennik. Badania pokazują, że codzienna analiza (nawet jeśli dzień pozostawia wiele do życzenia) jest bardzo przydatna. A jeśli nadal cierpisz na brak pozytywnych emocji przed snem, zrób coś przyjemnego, na przykład pogłaszcz swojego kota.

  • Szczęście to twoja zdolność do bycia szczęśliwym w tej chwili. Jutro nie jest obiecane. Większość z nas spędza wieczory z bliskimi i przyjaciółmi. Powiedz, że ich kochasz i powiedz, że jesteś wdzięczny za wszystko.

Bonus: ołówek może pomóc poradzić sobie z chrapaniem i bólami głowy

Jeśli któryś z członków Twojej rodziny chrapie (lub jeśli chrapiesz), zalecamy to ćwiczenie, które wzmocni mięśnie górnego podniebienia (ponieważ jest słabe, jeśli chrapiesz). W wolnym czasie, umieścić ołówek między zębami i przytrzymaj go przez 5-10 minut.

Czy masz swoje własne wieczorne rytuały? Jeśli rano nie masz czasu, czego możesz uniknąć?

źródło:brightside.me